Om oss

Jag som står för garmabias katteri heter Charlotte (kallas Lotta) och är 48 år. Jag är utbildad konstnär vid konsthögskolan i Malmö, socialterapeut och självlärd trädgårdsmästare.
 
 
 
 
 
 
'
 
 
Jag har haft katt i hela mitt liv. Min första egna katt fick jag vid 6 års ålder (efter mycket tjat) och därefter har jag haft Russian Blue och Abbesinier.

I 20-årsåldern hade jag stamnamnet S*Blå Porten's och födde upp katter av rasen Russian Blue. Tyvärr fick sedan mina uppfödarplaner ge vika pga småbarn, platsbrist och penningbrist.
Redan som liten träffade jag min första siames, grannens Frida. En vacker brunmaskad dam med "dåligt" temperament som jag försökte bli vän med. För länge levde jag med föreställningen om att siamesen var en svartsjuk, lynnig enmanskatt innan mina vänner skaffade sig en siames och en oriental som var totalt ljuvliga och sedan dess har jag varit fast vid denna underbara kattras!
 
Jag skaffade min första siames år 2000. Denna lilla katt blev tyvärr mycket sjuk direkt vi fick hem den 12 veckor gammal och jag blev tvungen att lämna tillbaka den till uppfödaren. Det dröjde sedan enda till år 2007 innan jag köpte Tetra Felines Arabia en bruntabbymaskad siames, samt Zeldtrix Garm en kolsvart oriental (värdens vackraste kelgris), vilkas namn tillsammans kom att bilda mitt stamnamn Garmabia's. Min första kull föddes den 17 augusti år 2007 och sedan dess har det rullat på.

Att få planera, följa och vårda katterna/kattungarna innebär en stor glädje och ett stort ansvar där hela familjen är involverad. Numera har jag katterna endast inomhus efter att ha upplevt förlusten av min älskade Garm som blev överkörd. Då vi bodde på landet fanns det tyvärr både bilar, rävar och rovfåglar som gjorde att kattlivet utomhus var osäkert och därmed inget vi kunde riskera efter vår hemska förlust. Inne i byn vågar vi inte heller låta dem vara med vägar och allt därtill, istället har katterna fått en stor inhägnad uterastbur så de ändå kan njuta av solen och klättra i träden.

Detta är den perfekta rasen för mig och jag njuter varje dag av deras intelligens, upptåg, kärlek och mycket stora charm.

Familjen består av sambo och 4 tjejer- 14, 16, 22 och 24 år gamla (varav de två äldsta flyttat hemifrån), samt våra sex underbara katter Lucifer, Milli, Egon, Fia, Flora och Francis. 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Trackback
RSS 2.0